جشنواره تجلیل از ۲۰۰ حافط کل قرآن کریم موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) استهبان به همراه مراسم اختتامیه دومین دوره طرح ملی رحله برگزار شد.

تربیت حافظان قرآن در خارج از مرزها دنبال می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، در این مراسم که صبح امروز با حضور پنج هزار نفر از خافظان قرآن، خادمان و فعالان قرآنی بدون حضور مسئولان استان فارس در سالن سیدالشهداء دانشگاه آزاد اسلامی استهبان برگزار شد عضو هیئت مدیره تشکل‌های قرآنی کشور اظهار داشت: مراسم تجلیل از 200 حافظ کل و 50  حافظ 20 جزء به بالای قرآن توسط موسسه قرآنی و فرهنگی موسسه قرآنی و فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) برگزار شده است.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی‌ افزود: تاکنون در این موسسه قرآنی و فرهنگی 1400 حافظ کل قرآن تربیت شده و امروز حاملان و سفیران قرآن در سراسر کشور هستند.

مدیرموسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با بیان اینکه هم‌اکنون 9 مدرسه شبانه‌روزی تخصصی حفظ و تفسیر یکساله قرآن کریم این مؤسسه در نقاط مختلف کشور راه‌اندازی شده است، افزود: این مدارس در شهرهای استهبان، فسا، مشهد و شیراز راه‌اندازی شده است.

شاهسونی با تصریح اینکه فعالیت‌های بیت‌الاحزان امروز در نقاط مختلف کشور گسترده شده است،‌ گفت: به دنبال این هستیم تا فعالیت‌های این مؤسسه را فراتر از مرزها گسترش دهیم چرا که هم‌اکنون تقاضاهای متعددی برای تأسیس شعب در خارج از کشور داریم.

عضو بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن با اشاره به اینکه در مدارس شبانه‌روزی تخصصی حفظ قرآن موسسه بیت‌الاحزان حافظان متعددی از کشورهای مختلف تربیت شده و می‌شوند، گفت: مهم‌ترین رویکرد مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) تربیت حافظان قرآن کریم برای لبیک گفتن به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور است.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره عنوان کرد: امسال پانزدهمین جشن فارغ‌التحفیظی حافظان کل قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان است که برگزار می‌شود که در آن 200 نفر از حافظان کل قرآن مدارس شبانه‌روزی تخصصی حفظ قرآن کریم بیت‌الاحزان فارغ‌التحفیظ می‌شوند.

شاهسونی با بیان اینکه این برنامه همراه با اختتامیه دومین طرح ملی حفظ قرآن کریم مؤسسه بیت‌الاحزان است، گفت: در تابستان سال جاری 40 مدرسه شبانه‌روزی تخصصی حفظ قرآن برای اجرای طرح ملی رحله در نقاط مختلف کشور راه‌اندازی شد که در این برنامه از برگزیدگان این طرح نیز تجلیل می‌شود.

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با اشاره به افتخارآفرینی‌های این مؤسسه گفت: امروز فعالیت‌های بیت‌الاحزان به حدی گسترده شده که به اذعان افراد بسیاری امسال مسابقات قرآن کریم رقابت میان بیت‌الاحزانی‌ها بود چنانچه در سال جاری نفر نخست مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در رشته حفظ کل قرآن، مجتبی فردفانی از حافظان این مؤسسه بود.

وی تصریح کرد:  با برنامه‌ریزی صورت گرفته به دنبال این هستیم تا فعالیت‌های بیت‌الاحزان را در خارج از مرزها نیز گسترش داده تا از این طریق بتوان حفظ قرآن را با رویکرد گسترده‌تری تداوم داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.